dinsdag 2 september 2014

gezond pizzabroodje

Oké ik slik dus echt nét de laatste hap van dit gerechtje door, maar man ik kan niet wachten om dit met jullie te delen. Dit was errug lekker al zeg ik het zelf. Ik heb het gerecht pizzabroodje genoemd omdat het me zo deed denken aan die pizzabroodjes die je uit de diepvries haalt en die wij vroeger thuis wel eens aten op woensdagmiddag wanneer je vroeg vrij was van de basisschool. Nu dus alleen een gezonde variant. Eigenlijk is het natuurlijk gewoon gevulde courgette maar dat klinkt veel minder spannend. Anyway, lekker makkelijk maar toch weer een pleziertje voor de smaakpupillen. Handig aan dit gerechtje is ook dat je lekker wat anders kunt gaan doen terwijl je ''broodjes'' in de oven liggen. Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat dit gerechtje vast ook heerlijk is als lunch!

gezonde pizzabroodjes - TN


Voor 1 persoon gebruikte ik:
  • Courgette (1 stuks)
  • Tomaat (1,5 stuks) of cherrytomaatjes (+/- 10 stuks)
  • Zachte geitenkaas (3 plakjes)
  • Ui (1 kleine)
  • Peterselie (vers, +/- één eetlepel)
  • Tijm (gedroogd, halve eetlepel)
  • Rozemarijn (gedroogd, halve eetlepel)
  • Knoflook (1 teentje)
  • Olijfolie (één scheutje)
  • Peper & Zout
Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de courgette door midden en verwijder de zaadlijst. Bewaar het vruchtvlees en snijd of prak deze wat fijner. Leg de courgette in een ovenschaal en bestrooi met wat peper. Snijd de tomaat in kleine stukjes en voeg dit bij het vruchtvlees. Snijd of pers de knoflook en voeg dit bij het groentemengsel. Snijd de peterselie fijn en hak de ui. Voeg beide toe aan het groentemengsel. Doe hier vervolgens een scheutje olie bij en meng de geitenkaas erdoor. Bestrooi met de kruiden, peper en zout. Vul de courgette met het mengsel en bak ze in de oven voor ongeveer 25 minuten.

Omdat ik de courgette niet gekookt heb houdt de courgette een lekkere bite waardoor het lijkt op een pizzabroodje. Ik vond het om te smullen. Eetsmakelijk :)


Geen opmerkingen: