woensdag 20 augustus 2014

groene pasta

Groene pasta met een duits biefstukje - TN
Vanavond at ik een super simpel, gezond en lekker maaltje. Ik at volkoren pasta met een saus van avocado.Vandaag at ik hem met een duits biefstukje, maar als je graag vegetarisch eet kan je de biefstuk ook makkelijk weglaten en vervangen voor wat gehakte noten (bijvoorbeeld amandelen). Voor iedereen die wél vlees eet, ik kan een duits biefstukje echt aanraden. Ik koop ze altijd bij de Albert Heijn (geen idee of ze ze ergens anders ook verkopen) verpakt per twee, en voor alle eenzame eters onder ons, je kunt de tweede biefstuk makkelijk invriezen in een daarvoor bestemd zakje. Dit vleesje is een beetje een mix tussen rundertartaar en biefstuk, erg lekker en ook nog eens gezond (veel eiwitten en weinig vet!). Dus voor wie graag eens wat anders probeert: Duitse Biefstuk. Dit receptje kun je prima eten als je een avond alleen eet en je kunt redelijk schommelen met de hoeveelheden. Als je een grote eter bent neem dan iets meer pasta. Ik gebruikte volkoren pasta, maar spelt of witte pasta doet het ook prima!

Nodig voor 1 persoon:
  • Pasta (75 gram)
  • Avocado (geschild en ontpit ongeveer 100 gram)
  • Tomaatjes (7 stuks)
  • Knoflook (1/2 klein teentje )
  • Basilicum (4 blaadjes)
  • Bouillonblokje (1/4 tot 1/2 blokje is al voldoende)
  • Pijnboompitjes (klein handje)
  • Stukje vlees of gehakte noten
Breng water met het bouillonblokje aan de kook en kook de pasta gaar zoals aangegeven staat op de verpakking. Rooster de pijnboompitjes in een koekenpan zonder olie. Prak de avocado samen met het uitgeperste (of zeer fijn gesneden) teentje knoflook. Voeg peper en zout naar smaak toe. Snijd de basilicumblaadjes in dunne reepjes en voeg bij het avocado mengsel. Giet de pasta af en vang hierbij een kopje kookvocht/bouillon op. Roer het avocadomengsel door de pasta en voeg wat kookvocht toe, hoe meer kookvocht je toevoegt des te smeuïger de pasta wordt. Voeg tot slot nog een beetje peper toe en bestrooi de pasta met de pijnboompitjes. Voor iedereen die van wat meer pit houdt zou ik nog een zeer fijn gesneden rode uitje toevoegen. Om het gerecht helemaal af te maken kun je nog wat parmezaanse kaas toevoegen, maar hier wordt het wel iets minder gezond van. 





Geen opmerkingen: