zondag 10 augustus 2014

goat cheese salad

goat cheese salad - TN
Gister maakte ik deze eenvoudige salade als lunch na het sporten. Ik kies als basis voor mijn salade vaak spinazie in plaats van sla, aangezien er in spinazie meer voedingsstoffen zitten en ik het eigenlijk net zo lekker vind. Met geitenkaas salades kun je ernom veel variëren. Ik kies er altijd voor om in ieder geval één stuk fruit en een noot of pit aan de salade toe te voegen. Ik kies wel alijd voor een fris zoete vrucht, dus niet voor bijvoorbeeld een banaan.

Voor deze salade voor twee personen gebruikte ik de volgende ingrediënten:

  • Geitenkaas (3 plakjes)
  • Nectarines (2 stuks)
  • Pecannoten (20 gram)
  • Spinazie (2 flinke handjes)
  • Komkommer (1/4 stuk)
  • Tijm (2 eetlepels)
  • Olijfolie
  • Balsamicocrème of balsamicoazijn
  • Peper en zout

Snijd de spinazie in kleinere stukjes en verdeel over twee borden. Was de komkommer en snijd doormidden. Snijd vervolgens plakjes, zodat je halve maantjes krijgt, en verdeel over de spinazie. Bestrooi alvast met wat peper en zout. Verwijder de schil van de nectarines en snijd elke nectarine in 8 stukjes. Gebruik één nectarine per bord. Hak de pecannoten grof en verdeel over de twee borden. Verdeel de drie plakjes geitenkaas over de twee borden en bestrooi met peper en zout. Toef af met wat olijfolie en balsamicocrème en bestrooi tot slot elk bord met één eetlepel tijm. Lekker met een stukje stokbrood. Enjoy your meal!

Geen opmerkingen: